Augu kõrval on tänavat küll

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Osa Kopli tänavast tehti korda juba möödunud aastal.
Osa Kopli tänavast tehti korda juba möödunud aastal. Foto: Uwe Gnadenteich

Kui saarlasele öeldi, et näe, sul kuuehõlmas auk sees, vastanud saarlane rahulikult: Aga augu kõrvalt on ju täitsa terve. Tallinna tänavatega on umbes samasugune lugu.


Aukude vahel on ilusat ja tervet asfalti küll, aga paraku ei pääse autoga siiski ilma auke läbimata edasi. Toimetuse üleskutsele teatada Tallinna kõige auklikumatest kohtadest soovitasid paljud lugejad meil pigem normaalse teekattega tänavad kokku lugeda. Et saaks mõnusalt lühikese nimekirja.

Kahjuks on neil tuline õigus ja issanda päike läheks enne looja, kui me siin kõik parandamist vajavad Tallinna tänavad üles loetud saaksime. Aga esikolmiku saime küsitluse abil siiski teada. Kõige rohkem nimetasid küsitlusele vastanud inimesed Pallasti ja Telliskivi tänavat ja Kadaka teed autoturu juures. Ette rutates võib öelda, et neid pole ka tänavuste suuremate remonttööde nimekirjas, nii et iga päev sealtkaudu sõitvatel autojuhtidel pole niipea kergendust loota.

«Telliskivi tänava võiks kokku rullida ja ära viia, parandada pole seda enam mõtet,» arvas üks lugeja. Need, kes on Telliskivi tänavat mööda sõitnud, ilmselt vaidlema ei hakka.

Lasnamäel asuva Pallasti tänavas soovitab teine lugeja ümber nimetada Sibula tänavaks. Et lipp lipi peal, lapp lapi peal ja nii edasi. Sibula tänavat Tallinnas veel pole ka. «Kumu ja Sikupilli Prisma vaheline lõik on jube. Ehk siis vist Pallasti tänav. Pidi korda tehtama 2008. aasta augustis aga näe, siiamaani loksu sealt läbi iga päev,» arvas üks lugeja.

Pallasti tänav ja Telliskivi tänav ongi vastajate arvates kõige hullemad. Kolmandaks jäänud Kadaka teed nimetati vähem, aga siiski «On mõned tänavad, mis on läbi aegade olnud katastroofipiirkonnaks ja jäävad nendeks ka edasi. Näiteks Kadaka tee alates autoturust kuni Tähetorni hotellini. Iga hooaeg lükatakse suuremad augud ämbriga asfalti täis, patsutatakse labidaga peale ja käib küll, kui keegi päris kinni ei jää sinna,» ütles üks kommentaator.

Sagedasti mainiti ka näiteks Tehnika tänava algust ning Nõmmel asuva Õie tänava remontimata osa. Tundub, et inimestel ajavadki harja eriti punaseks just need tänavad, mille üks lõik on korda tehtud. Siis on kontrast ilmselt eriti jube. Sama lugu on näiteks Nõmme teega, mida vastajad sagedasti mainisid ja mille kapitaalremondi jätkumine vähemalt aasta algul veel tööplaanides sees oli.

Korduvalt nimetati ka Kunderi ja Pae tänavat, kus Raepressi andmetel algavad tänavu põhjalikud parandustööd.

On ka selliseid kohti, mis on ohtlikud nii autojuhile kui jalakäijale. «Russalka monumendi ees jalakäijate ülekäigu rajal tee servas on näiteks üks pirakas auk. Minnes foorinuppu klõpsama, tabab jalakäijat sopasadu. Autod lendavad august läbi sellise kolksuga, et lausa valus vaadata,» hoiatas üks lugeja.

Viljandi - Tallinna maantee Tallinna poolne ots. Ma ei saa aru, miks seda lõiku korda ei saa tehtud? Seal on isegi 30-ga ohtlik sõita,» küsis teine.

Teistest sagedamini jäid arvamustest silma järgmised tänavad: Telliskivi, Pallasti, Lubja, Asula, Tervise, Mahtra, M. Härma, Liikuri, Tuulemäe, Koskla, Soo, Kopli, Ristiku, Vabaõhukooli tee, Kotka, Lennujaama tee, Männiku tee, Peterburi tee ja Pärnu maantee.

Postimees.ee pärimise peale teatas linna pressiteenistus, et suuremaid teetöid tehakse tänavu Pärnu maantee Laane ja Hiiu tänavate vahelisel lõigul, Pae (Punase ja Paekaare tn vahel), Tedre (Nõmme tee ja Kotka tn vahel), Pikaliiva (Rannamõisa tee ja Keskküla tn vahel), Kunderi, Kopli (Erika tn ja Põhja pst vahel), Pelguranna (Kolde pst ja Kopli tn vahel), Kivila, Mahtra (Mustakivi tee ja Kärberi tn vahel) ning Vormsi tänaval (Narva mnt ja Läänemere tee vahel). Samuti Läänemere teel (Mustakivi tee ja Ussimäe tee vahel) ning Viljandi maanteel Valdeku tänavast linna piirini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles