Tallinna müügimaksu kogumist hakkavad jälgima haldurid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Urmas Nemvalts

Tallinna linnavalitsus kavatseb alates 1. maist nimetada ettevõtlusameti reklaamimaksu osakonna ümber reklaami- ja müügimaksu osakonnaks ning luua sinna kaks müügimaksu halduri ja kaks müügimaksu konsultandi ametikohta.

Tallinna abilinnapea Eha Võrk kinnitas, et nelja uue ametikoha loomine ei tähenda linnavalitsusele sisuliselt mingit kulu, kui arvestada, et müügimaksust loodab linn tänavu eelarvesse juurde saada 150 miljonit krooni.

Võrk mainis, et müügimaksu haldamise küsimustes  edeneb koostöö maksu- ja tolliametiga (MTA) ladusalt.  See on kindel, et maksu hakkab koguma MTA, kuna neil on selleks suured kogemused.

Ettevõtlusameti juures 1.maist tööle hakkavad ametnikud hakkavad pidama  järelvalvet müügimaksu kogumise üle.  MTAga peetavate läbirääkimiste järgi lasubki pealinnal just järelvalve kohustus.

Võrk ütles, et 1. maiks peaksid ka läbirääkimised MTAga lõpule jõudma ning kõik vajalikud dokumendid on selleks ajaks linnavolikogusse esitatud. See on eeldus, et 1. juunist võib Tallinn müügimaksu kehtestada. 

Linnavalitsuse määruse järgi on müügimaksu maksuhaldur ettevõtlusamet, mistõttu on vajalik ameti koosseisu moodustada ka vastav struktuuriüksus ja luua ametikohad.

Müügimaksu haldurite põhiülesanneteks saab kontrollide läbiviimine, rikkumiste tuvastamine ja tasumisele kuuluvate maksude määramine, seadusega lubatud sunnivahendite rakendamine, vajadusel maksualase informatsiooni kogumine ja osalemine vaide- ja kohtumenetlustes.

Müügimaksu konsultandid hakkavad maksumaksjaid nõustama telefoni teel ja teenindusbüroos, vastama järelepärimistele ja viima läbi menetluseta kontrollitoiminguid.

«Loodava osakonna põhiülesanded on linna reklaamitegevuse koordineerimine, linnale kuuluvate ehitiste pindade reklaamitegevuseks kasutusse andmine, reklaami- ja müügimaksu haldamine, maksukohustuslaste nõustamine, maksudeklaratsioonides esitatud andmete kontroll ja karistuste kohaldamine rikkujate suhtes,» selgitas Võrk.

Laiendatud funktsioonidega osakonna koosseis suureneb kokku viie ametikoha võrra, seega on alates 1. maist reklaami- ja müügimaksu osakonna koosseisus 11 ametikohta.

Hinna ja tarbijakaitse teenistuse tarbijapoliitika osakonna koosseisust kustutatakse täitmata tarbijakaitse konsultandi ametikoht ning moodustatakse selle arvel 1. maist reklaami- ja müügimaksu osakonna koosseisu arenduse juhtivspetsialisti ametikoht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles