Uus Pargi&Reisi süsteem käivitub visalt

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oru tänava Pargi&Reisi parklas valitses esmaspäeva ennelõunal tühjus.
Oru tänava Pargi&Reisi parklas valitses esmaspäeva ennelõunal tühjus. Foto: Erik Prozes

Autojuhid ei taha oma sõidukeid tasuta bussisõidu võimaluse eest parklasse jätta.

Aasta lõpuks tahab Tallinna transpordiamet käiku anda neli P&R parklat, sinna auto jätnud sõidukijuhid saavad ühissõidukites tasuta sõita. Selleks peab juht parklasse sissesõidul end tuvastama isikustatud rohelise kaardiga, millele on kantud vähemalt kolm eurot.

Süsteem broneerib raha ära ja kui sõidukijuht on päeva jooksul vähemalt korra ühissõidukis oma kaarti kasutanud, saab ta parklast välja sõites oma kolm eurot tagasi. Kui tema kaardiga ühtegi sõitu registreeritud ei ole, jätab linn selle parkimistasuna endale.

Paari nädala eest avati pidulikult Narva maanteel Oru hotelli kõrval olev Oru P&R parkla. See on mõeldud Narva maanteed mööda linna saabujatele, kes võivad oma auto sinna jätta ja ühissõidukiga tasuta edasi sõita.

Teine toimiv P&R parkla on Õismäel ühissõidukite lõpp-peatuses aadressil Paldiski mnt 221. Sealgi saab sõidukijuht rohelise ühiskaardi abil parkides hankida endale samaks päevaks tasuta sõidu õiguse ühistranspordis. Paraku ei ole autojuhid tõtanud massiliselt seda võimalust kasutama. Oru parklas polnud üleeile ennelõunal ühtegi autot, eile parkis seal vaid kaks sõidukit. Õismäe parklas oli eile ennelõunal kolm autot.

«Me ei ole praegu seda võimalust eriti reklaaminud. Teeme seda siis, kui kõik parklad on töökorras ja valmis sõidukeid vastu võtma,» ütles transpordiameti juhataja Andres Harjo.

«Kui kõik on valmis, siis teeme suure ja süsteemse reklaamikampaania. Aga las parklad saavad kõigepealt valmis. Muidu juhtub nii, et inimesed jätavad oma auto sellesse parklasse, kus süsteem veel ei toimi, ning alles ühissõidukis avastavad, et neil polegi õigust tasuta sõita. Kordan veel kord, praegu töötab see süsteem Narva maanteel Oru parklas ja Väike-Õismäel Paldiski maantee P&R parklas,» ütles Harjo.

Veel üks P&R parkla avatakse tema sõnul Pärnu maanteel ARSi maja juures, Kalevi bussipeatuse kõrval. Seal peaksid tõkkepuud juba paigaldatud olema. P&R silt on ka sealsamas teisel pool teed, politseimaja kõrval, kuid seal uut süsteemi esialgu juurutama ei hakata. Ka Pirita parklas on tõkkepuud ja validaatorid paika pandud, kuid vajavad veel seadistamist. Ülestõstetud tõkkepuuga parklaosas eile parkijatest puudust ei olnud. Ka Pärnu maantee parkla on praegu autosid täis. Seda, kui paljud sinna parkinud autojuhtidest bussiga kesklinna sõidavad, pole praegu teada.

Pärnu maantee parkla kõrvale ehitatakse praegu üht üsna kõrget büroohoonet, mille kasutajatel ilmselt samuti tulevikus parkimiskohti vaja läheb. «Kui Kalevi juures on süsteem paigas, siis näeme ära, kui palju saab seal olema P&R parkijaid ja kui palju lihtsalt parkimistasu maksjaid. Võib-olla läheb asi seal üldse käest ära ja tuleb midagi ümber mõelda,» ütles Harjo. Lihtsalt tasulise parkla rajamisest sellesse kohta pole linn praegu huvitatud.

P&R parklates on üleval ka veebikaamerad, mille pilti võib igaüks Tallinna linna kodulehelt jälgida. Esialgu pole kaamerat vaid Oru parklas, kuid sinnagi pannakse see lähiajal üles.

Tallinna veebilehel on P&R parklana kirjas ka Peterburi tee 62 asuv Vesse parkla, kuid sinna autojuhtide sõidusoodustuste süsteemi ei tule. «See on ühistranspordi mõttes kesklinnast natuke liiga kaugel. Loomulikult võib auto sinna jätta ja sealt bussiga kesklinna sõita, kuid sellega ei kaasne ühistranspordis tasuta sõidu võimalust,» ütles Harjo.

Transpordiametis mõeldakse ka sadamasuunalise liikluse koormuse vähendamisele, kuid see on kõik alles idee tasandil. «Võib-olla saab tulevikus kujundada sadamasse suunduvate sõidukite jaoks sellise linnaäärse parkla või ootekoha, nii et autod ei läheks sadamasse kõik koos, vaid mingi intervalli tagant ja koormaksid niimoodi vähem liiklust. See oleks põhimõtteliselt samamoodi kui Narvas on korraldatud autode piiripunkti sõitmine. Autojuht sõidab ooteplatsile, võtab numbri ja talle öeldakse aeg, millal ta saab mugavalt laevale sõita. Aga see mõte on veel väga toores ja me ei tea isegi veel seda, mida näiteks Tallinna Sadam sellest plaanist võiks arvata,» rääkis Harjo.

Üks variant on tema sõnul see, et kui hakatakse Nehatu juures liiklussõlme välja ehitama, siis rajatakse sinna vist ka küllaltki suur parkla, mis ongi mõeldud eeskätt veokitele ja bussidele. Seda olekski teoreetiliselt võimalik sadamasse sõitjate ootealana kasutada.

Pargi&Reisi parklad Tallinnas

Praegu tegutsevad parklad

Oru, Narva mnt 120c

Väike-Õismäe, Paldiski mnt 221

Valmivad aasta lõpuks

Pirita, Merivälja tee 1e

Kalev, Pärnu mnt 150

(Pirita ja Kalevi parklas uus süsteem veel ei toimi)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles