TLT: hübriidbussid on end õigustanud

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õismäe trollide asemel sõidavad uuest aastast hübriidbussid.
Õismäe trollide asemel sõidavad uuest aastast hübriidbussid. Foto: Urmas Tooming

Tallina Linnatranspordi AS-i (TLT) hinnangul on tänavu 1. jaanuarist Väike-Õismäe liine teenindama hakanud Volvo hübriidbussid end pakases ja lumesajus hästi tõestanud.

TLT juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on juba ligi kolm nädalat Väike-Õismäe ja kesklinna ning Balti jaama vahel sõitjaid teenindanud hübriidbussid. Vahepealsete päevade karmile külmale ja tugevatele lumesadudele vaatamata on need ühissõidukid hästi hakkama saanud ning pälvinud sõitjate soodsa vastuvõtu.

«Muidugi on kolm nädalat suuremate üldistuste tegemiseks suhteliselt lühike aeg, ent juba täna võin kinnitada, et probleeme akude ega elektrisüsteemidega, nagu mõned pessimistid ennustasid, pole täheldatud. Bussid töötavad normaalselt ning oleme saanud linlastelt kiitvat tagasisidet sõidu sujuvuse ning salongi mugavuse kohta. Tihendatud sõidugraafik on hoidnud ka liinide 42 ja 43 täituvuse normi piires, luues samas lisavõimalusi Väike-Õismäe ja kesklinna vahel liiklemisel,» selgitas Tamm.

«Kui oleme seni bussiparki uuendades toonud liinidele keskkonnasõbralikke Euro 5 ning viimaste partiidena ka ülimoodsaid Euro 6 saastenormidele vastavaid busse, siis hübriidide senine töökindlus ning head sõiduomadused panevad meid kaaluma nende laialdasemat kasutuselevõttu kogu linna ühistranspordis. Samuti oleme tegemas eeltööd uude põlvkonda kuuluvate juhtmevabade elektrisõidukite katsetamiseks Tallinna oludes. TLT üks eesmärk on mõtestatud investeeringutega aidata kaasa õhusaaste vähendamisele linnas. Ühissõidukite poolt tekitatud õhusaaste on vähenenud umbes kolmele protsendile selle kogumahust. Taolise näitajani oleme jõudnud tänu eesmärgipärasele arendustööle ning linnapoolsetele investeeringutele bussipargi kaasajastamiseks. Heameel on tõdeda, et uute tehniliste lahenduste kasutuselevõtmine ei toimu sõitjate mugavuse arvelt,» lisas Tamm.

Möödunud aasta lõpus muretses TLT 24 kaheteljelist, kolme uksega 12 meetri pikkust hübriidbussi Volvo 7900, mis tähistab uute pöördeliste muutuste algust kodumaises bussiveonduses. Keskkonnasäästliku hübriidtehnoloogia kasutuselevõtt ei vaja täiendavaid investeeringuid. Need sõidukid liiguvad nii elektri-  kui diiselmootori jõul. Pidurdamisel muundub liikumisenergia elektrienergiaks, mis salvestatakse akudesse. Peatustest väljumisel ning fooride tagant sõitu alustades töötab elektrimootor. Volvo 7900 hübriidbussides on 34 iste- ja 50 seisukohta, sõidukid on varustatud konditsioneeridega. Bussi diiselmootori heitenormid vastavad Euro 6 nõuetele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles