Kadrioru elanik kaalub Gonsiori tänava ümberehituse tõttu linna vastu kohtusse minekut (1)

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Gonsiori tänav.
Gonsiori tänav. Foto: Sander Ilvest

Gonsiori tänavale kavandatakse ühissõidukirada ja sõiduautodele üht muutsuunaliiklusega sõidurada, vandeadvokaadina töötav Kadrioru elanik Indrek Veso kaalub planeeringu vaidlustamist halduskohtus.

Kui linna sõnum on, et Gonsiori tänav rekonstrueeritakse ühistranspordisõbralikuks, et suurendada linnas ühistranspordiga liiklemise osakaalu, siis Indrek Veso ütles, et tegelikult käitub linn silmakirjalikult, sundides ise inimesi autodega liiklema, vahendas ERRi uudisteportaal «Aktuaalset kaamerat».

Ta selgitas, et lasteaiakohti ei kindlustata kodu lähedale, vaid terve Tallinna piires, ja vanemad lihtsalt on sunnitud lapsi kodust kaugemale kooli ja lasteaeda viima. «See teeb linna palju rohkem ummikuid juurde, kui autod suunatakse kõrvalolevatele tänavatele - Tartu maantee, Narva maantee -, kus on juba praegu niigi suured ummikud,» rääkis Veso, lisades, et samas jääb selle tulemusel Gonsiori tänav sisuliselt tühjaks.

Gonsiori tänava bussiliikluse kohta ütles ta, et seal sõidab neli bussiliini ja kell 8 hommikul kasutavad bussid Gonsiori tänavat kokku 27 korda tunnis, sõites näiteks Laulupeo peatusest kuni Kunstiakadeemia peatuseni 5-6 minutiga.

Tänava sulgemisega võidavad bussid tema sõnul mõne minuti, kuid autojuhtidele toob see kaasa oluliselt pikema teekonna nii ajaliselt kui kilometraažilt.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa on öelnud, et Gonsiori tänava elanikel pole muretsemiseks põhjust, sest seal peaks liikluskoormus vähenema.

«Kui täna on võimalik sõita kesklinna poole kahel sõidurajal, siis edaspidi jääb selleks hommikuti üks sõidurada. Õhtune liiklusvoog jääb ilmselt enam-vähem samaks kui praegu. Praegu on ka see häda, et kui esimesel sõidurajal sõitev ühissõiduk Gonsiori tänava ükskõik kummal suunal peatuses peatub, siis peab ta ka muu liikluse kinni. Kõik sõidukid, mis jäävad bussi taga seisma ja hakkavad seejärel uuesti liikuma, tekitavad täiendavat müra, vibratsiooni ja heitgaase. Edaspidi peaksid ka need kogused vähenema,» rääkis liikluskorraldaja möödunud nädalal.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles