Ettepanek: Tallinna väikese ringtee rajamine järgmisse teehoiukavasse (1)

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hommikune ummik Tallinna ringteel.
Hommikune ummik Tallinna ringteel. Foto: Martin Ilustrumm

Harju maavanem Ülle Rajasalu saatis selle nädala alguses majandus- ja taristuministrile ettepaneku lülitada Tallinna väikese ringtee ehk Tartu maantee delta rajamine järgmisse teehoiukavasse aastateks 2021–2027.

Tegemist on Tallinna väikese ringtee ehk Tartu maantee deltaga, mis ühendaks ühelt poolt Smuuli tee pikendust Tartu maanteega Peetri küla piirkonnas ning teiselt poolt suubuks Viljandi maanteele Valdeku tänava piirkonnas.

Pöördumise põhjuseks on «Riigiteede teehoiukava aastateks 2014–2020», kus valitsus on otsustanud Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Kose-Mäo teelõigu neljarealiseks ehitamise.

«Nimetatud trassilõigu väljaehitamine 2+2 sõidurajaga I klassi maanteeks suurendaks aga oluliselt liikluskoormust Tallinna sisse- ja väljasõidul mööda Tartu maanteed, kus juba täna on läbilaskevõime tipptundidel ammendumas – rahvusvahelise lennujaama ja Ülemiste liiklussõlme juures on liikluskoormus orienteeruvalt 40 000 autot ööpäevas. Peale selle tuleb silmas pidada Tallinnaga piirnevate omavalitsuste arengutrende ning arvestades Rail Balticu reisiterminali rajamist Ülemistele, võib arvata, et tulevikus kasvab liikluskoormus sealles piirkonnas veelgi,» teatas maavalitsus.

Esialgsete arvutuste kohaselt aitaks Tartu maantee delta vähendada lennujaama juures liikluskoormust orienteeruvalt 13 000 auto võrra ööpäevas. Ühtlasi aitab Tartu maantee delta muuta Tallinna ja selle ümbruse liiklust senisest sujuvamaks, kuna see vähendaks liikluskoormust Tallinna kesklinna ja Järvevana tee ning Ülemiste ristmiku vahelises piirkonnas, leiab maavalitsus. Autovood, mis liiguvad ida-lääne suunaliselt Tallinna, sealhulgas sadamasse ja selle lähiümbrusse, saaksid väikese ringtee olemasolul kasutada alternatiivset teed ja neil ei oleks vajadust täiendavalt koormata täna niigi suure liikluskoormusega piirkondi.

Ka Põhja-Eesti regionaalne kriisikomisjon on rõhutanud, et täiendava võimaluse rajamine liikluse hajutamiseks aitab olulisest kaasa piirkonna liiklusohutuse ja keskkonnaseisundi parandamisele ning tagab kriisiolukordades oluliselt parema ligipääsetavuse ja annab juurde evakuatsiooni võimaluse nii pealinnast kui ka selle lähipiirkonnast, mis kokkuvõttes aitab säästa elusid.

Seetõttu tegi Harju maavanem ministrile ettepaneku anda maanteeametile juhised Tartu maantee delta vajalikkuse analüüsimiseks ning ühtlasi koordineerida eri osapoolte koostööd, et uue teehoiukava koostamisel oleksid Tartu maantee deltaga seonduvad analüüsid eelnevalt tehtud ning sõlmitud osapooltega kokkulepped rahastamise ja ajakava osas.

Tallinna väikese ringtee ideed on toetanud ka Tallinna linnavalitsus, Harjumaa Omavalitsuste Liit ja Rae vallavalitsus. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles