Tallinn tahab sadama trammiliiniga luua täiendava trammikoridori

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tramm.
Tramm. Foto: Eero Vabamägi

Tallinna linnavalitsus mõtleb sadama trammiliini rajamisega luua kesklinna ka täiendav trammitee trass, et kogu trammiliiklus ei läbiks ühte lõiku ning muutuks sellega avariide suhtes töökindlamaks.

«Linnaehituslikult on oluline ühendada sadam nii lennujaamaga kui ka Balti jaamaga ning samas luua kesklinnas täiendav trammitee trass, et vältida kogu trammipargi liikumist ühes koridoris. See suurendab ühenduskindlust ja võimaldab tihendada trammigraafikuid. Sadama trammi trassivalikul kaalutakse variatsioone sellest lähtuvalt,» ütles Tallinna linnaplaneerimise ameti linna peaarhitekti büroo arhitekt Jaak-Adam Looveer.

«Sadama tramm hakkab eeldatavalt kulgema Maneeži – Laikmaa – Hobujaama – Paadi tänaval ning ühendatakse sadamast Kopli suunaga Laeva tänava kaudu kas Ahtri tänava ja Mere puiestee ristmiku juures või suundub tramm ümber Admiraliteedi basseini Kai tänavale ja sealt piki Kai tänavat Põhja puiesteele,» selgitas arhitekt.

«Sadamat läbiv liin tooks kaasa reaalse võimaluse tihendada Põhja-Tallinna trammiühendust, mis on hädavajalik sealse linnaehitusliku arengu elluviimiseks,» märkis Looveer.

«Samuti parandaks see ühenduskindlust, sest praegu seisab kogu trammiühendus, kui Viru väljaku ja Maneeži tänava vahel mõne trammiga midagi juhtub,» ütles Looveer. Seda lõiku läbivad kõik neli Tallinna trammiliini.

Rääkides uue trammimarsruudi lõpp-peatustest, rõhutas linnaplaneerimise ameti esindaja, et kõige tähtsam on suurte reisiterminalide ühendamine. «Eelkõige on vajalik selline liin, mis ühendaks Balti jaama, sadama, Viru terminali, Bussijaama ja Lennujaama,» ütles ameti esindaja.

Kommenteerides sadama trammiliiniga kaasnevaid võimalikke muudatusi Tallinna trammitranspordis, märkis Looveer, et midagi kindlat ei ole veel otsustatud. «Põhimõtteliselt võiks olla ka nii, et Kopli – Lennujaama tramm hakkaks sõitma läbi sadama-ala,» arutles Looveer. Superministeeriumi jaoks võidakse käivitada uuesti ka Kopli ja Tondi vahet sõitev liin number 5. «Kui esimeses etapis ei ehitata välja sadama ühendust Balti jaama suunaga, siis on uus liin kindlasti vajalik,» märkis linnaplaneerimise ameti arhitekt.

Linnavalitsuse esindaja lubas, et teostatavus- ja tasuvusanalüüsi tulemused avalikustatakse kindlasti, kui need valmis saavad ja siis oodatakse ka avalikkuse arvamust plaanidele.

Sadama tramm on optimistlike plaanide kohaselt võimalik valmis ehitada 2020. aastal, ütles linnavalitsuse esindaja.

Tallinna Linnatranspordi AS plaanib 19 miljoni euro eest osta kaheksa uut trammi, optsiooniga veel vähemalt 20 samasugust trammi osta, teatas linnavalitsus tänavu 28. septembril.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles