Tallinn juhib Eesti ja Soome ühise transpordi piletisüsteemi projekti E-Ticketing

Ühiskaart.

FOTO: Toomas Huik

Tallinn kavatseb osaleda juhtpartnerina Eesti ja Soome ühise elektrooniliste piletimüügisüsteemide kasutusele võtmise projektis, Tallinna omafinantseering oleks 146 000 eurot.

Tallinna linnavalitsus kavatseb esitada volikogule otsuse eelnõu, millega Tallinn võtaks juhtiva rolli Eesti ja Soome elektrooniliste piletimüügisüsteemide ristkasutusvõime loomise projektis, seisab linnavalitsuse dokumentides. Projekt võimaldaks ühise kaardiga sõita nii Tallinna kui Helsingi ühistranspordis.

Projekti kogueelarve on 2,6 miljonit eurot, millest Tallinna linna eelarve moodustas 974 600 eurot, kuid millest omakorda moodustab välistoetus 828 400 eurot ning linna omafinantseering 146 200 eurot.

Projekti hoidjaks määratakse Tallinna Transpordiamet ja ameti juhataja volitatakse Tallinna linna nimel alla kirjutama projektis osalemiseks vajalikele dokumentidele.

Eesti ja Soome on ühed kõige tihedamini seotud Euroopa riigid, märgitakse seletuskirjas. Soome on eestlaste jaoks välismaine tööturg number 1, samal ajal on Eesti üks soomlaste seas populaarseimaid turismisihtkohti. Viimase kümne aasta jooksul on kahe riigi vahel liikuvate inimeste arv ja kaupade hulk stabiilselt kasvanud ning prognoosid näitavad kasvu jätkumist.

Suur osa reisijatest, umbes 60 protsenti, kasutavad ühistransporti nii töö- kui ka puhkusreiside ajal. Sellega kaasneb vajadus osta vähemalt kolme erinevat tüüpi pileteid: kohalikke ühistranspordipiletid nii Helsingis, Tallinnas või Tartus ning lisaks veel laeva- või lennukipilet. See on tülikas, ebamugav ja aeganõudev.

E-piletite projekti eesmärk on ühendada piletimüügisüsteemid Tallinnas, Tartus ja Helsingis, mis lihtsustaks inimeste piletiostmist ja võimaldaks sujuvamat reisimist. Projekt viiakse ellu kolmes etapis. Esiteks luuakse kontseptuaalne ärimudel, teises etapis toimub tarkvara arendamine ja katsetamine. Kolmandaks viiakse läbi loodud ühise piletimüügisüsteemi testimine nii Tallinnas, Tartus kui ka Helsingis.

Eelduseks on, et integreeritud süsteemid võimaldavad hoida kokku reisimisele koos ettevalmistusega kuluvat aega ligikaudu viie protsendi võrra. Reaalseteks tulemusteks peavad saama ristkasutatavate andmekandjatega: Ühiskaardid, Matkakortti ja Tartu bussikaart valideeritavad piletitooted Tallinnas, Tartus ja Helsingis. Pärast piletitoodete hinnakujunduse ja piletitulude jagamise kokkulepete sõlmimist oleks tegemist esimese õnnestunud samalaadse projektiga Euroopas, mida saaks arendada ja kasutusele võtta ka teistes piirkondades Euroopa ja kaugemalgi.

Loe ka neid

Tagasi üles