Merivälja teel rakendub alates reedest muutsuunaline liiklus

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Merivälja tee.
Merivälja tee. Foto: Peeter Langovits

Kommunaalameti tellimusel alustatakse aprillikuus Merivälja tee  taastusremonttöödega, mille käigus uuendatakse asfaltbetoonkate ja teekattemärgistus.

Tööd toimuvad Merivälja teel Randvere tee ja Ranna tee vahelises lõigus. Plaanis on rakendada 2+1 sõidurajaga muudetavat liikluslahendust, kus hommikul saab sõita kahe sõidurajaga linna suunas ja õhtul kahe sõidurajaga Viimsi suunas, teatas linnavalitsuse pressiteenistus. Tööde tsoonis kehtib liikluspiirang kuni 30km/h.

Uus liikluskorraldus rakendub reedel, 6. aprillil.

Bussipeatuste taskute asfalteerimisel kasutatakse tugevdavaid Confalt-segusid. Välja vahetatakse kaevupäised «ujuvat tüüpi» kaevupäiste vastu, kasutades betoonist koormusjaotusplaate, mis vähendavad liikluskoormust kaevudele.

Töid tehakse etapiviisiliselt, töölõikude kaupa. Taastusremonttöid Merivälja teelõigus Randvere tee ja Ranna tee vahelisel lõigul teeb AS TREF Nord. Tööde maksumus on 659 000 eurot ja ehitustööde lepinguline tähtaeg on juuni 2018. Liiklejatel palutakse järgida ajutist liikluskorraldust ja paigaldatud liikluskorraldusvahendeid.

Tallinna Tehnikaülikooli Logistikainstituudi professori Dago Antovi sõnul Eestis siiani muutsuunaline liiklust eriti rakendatud ei ole. Ta meenutas, et oli küll kunagine katsetus Tallinnas Narva maanteelt Kadrioru kandis, aga see ei töötanud kaua ega osutunud ka eriti edukaks.

«Selline lahendus on põhimõtteliselt kavas sisse viia uudse lahendusena Gonsiori tänavale, mille rekonstrueerimine äsja algas, aga seal juba statsionaarselt ja kasutades nn muutsuunafoore. Elame-näeme, kui hästi see vastu võetakse ja toimima hakkab. Kogemused sisuliselt meil puuduvad,» lausus Antov.

«Maailmas, eriti USA-s on muutsuunalist liiklust üsna palju rakendatud. Peamine tingimus on see, et hommikusel ja õhtusel tipuajal on liiklusvoo suurused sedavõrd erinevad, et see nõuaks (ja oleks ka otstarbekas) ühe (või USA-s isegi mitme) sõiduraja muutmist mingil ajal vastassuunaliseks,» lisas ta.

«Praegu Merivälja teel on ilmselt tegemist ajutise, remondiaegse lahendusega. Kui mingid liiklusvoo numbrid näitavad seda, et liiklusvoo suurus on oluliselt erinev hommikusel ja õhtusel tipuajal, siis võib olla on see isegi hea idee. Aga eks praegu on ikkagi tegemist katsetusega. Edukus oleneb paljuski sellest, kuivõrd selge on liikluskorraldus ja kui operatiivselt seda suudetakse muuta,» ütles professor.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles