Fotod: paaritunnise politseireidi käigus raudteeületuskohtades sai trahvi kümme inimest

Kuna tänavu on raudteeülekäikudel ja -ülesõitudel juhtunud mitmeid raskeid õnnetusi, tegid politseinikud teisipäeval Harjumaa ja Tallinna raudteeületuskohtades järelevalvet.

Sel teisipäeval, 17. aprillil, korraldasid Põhja prefektuur ning AS Eesti Raudtee ühistegevuse, kus paaritunnise reidi käigus vesteldi Tallinna ja Harjumaa raudteeületuskohtades raudtee ohutusest kokku 84 inimesega. Põhja prefektuuri teatel määrati kümnele liiklejale ka rahaline karistus.

Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse patrulltalituse juhi Varmo Reinu sõnul on jalakäijad autojuhtidest altimad rikkuma raudteeületusega seonduvaid ohutusreegleid. «Kahjuks ei teadvusta jalakäijad, et raudteed ei tohi ületada selleks mitte ettenähtud kohas. On ka neid, kes teavad väga hästi, mida nad teevad, kuid seavad end sellest hoolimata ohtu. Eriti kurb oli näha inimesi, kes ei saanud ka pärast vestlust sellest aru,» ütles Rein.

Kuigi aktsiooni eesmärk oli suurendada inimeste teadlikkust, oli ka olukordi, kus ei piirdutud vaid vestlusega. «Kui juht ületas punase fooritulega ülesõidu, siis olid politseinikud konkreetsed ja ta sai karistada.»

Rein ütles, et nad jätkavad raudteeületuskohtade järelevalvega. «Täna hommikul nägi tööle sõitnud kolleeg, kuidas Tallinnas Viljandi maantee ülesõidul seitse autot vilistasid keelavale fooritulele, neist viimane vältis napilt langevat tõkkepuud ning rongi ennast. Vanem härra sai politseinikuga vesteldes aru, kui napilt ta rongi vältis, kuid liikluses on temasuguseid veel sadu.»

AS Eesti Raudtee statistika järgi on Tondi ülesõit üks kõige problemaatilisemaid raudtee ületuskohti, kus eelneval aastal sõideti tõkkepuu maha üheteistkümnel korral. Teisipäeval tõkkepuid maha ei sõidetud, küll aga ületasid viis autojuhti politseinike nina all ristmikku punase keelava tulega.

«Kahjuks näitas meie teisipäevane ühisaktsioon raudtee ületuskohtades kurba tõsiasja, et inimesed ei oska või ei soovi arvestada lihtsamaid ületusreegleid ning ohutusnõudeid. Just seetõttu peame oluliseks sellele tähelepanu juhtida läbi taoliste tegevuste ka edaspidi,» kommenteeris AS Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Monika Kaljusaar.

Üks raskematest sel aastal toimunud rongiõnnetustest juhtus 20. veebruaril Keila lähedal Kulnas, kus alkoholi tarvitanud veoautojuht ei andnud rongile teed ning põrkas sellega kokku. Õnnetuse tagajärjel sai üheksa inimest vigastada ning rong tuli rööbastele tagasi tõsta. 

Rein toonitas, et iga liikleja kohustus on veenduda, et rööbastee ületamine, olgu jala, rattaga või sõidukis, oleks ohutu. «Ennast ja teisi seavad ühtmoodi ohtu nii tõkkepuid maha sõitvad ja fooritulesid eiravad sõidukijuhid kui ka kergliiklejad, kes on näiteks võlutud nutiseadme ekraanist või kurdistatud kõrvaklappidest.»

Kaljusaar soovib inimestele südamele panna, et teadlik ning õiguspärane käitumine raudtee ületamisel võib päästa nii inimese enda kui ka kaasliiklejate elu.

Soovitused jalakäijatele ja jalgratturitele:

  • Ületada raudteed selleks ettenähtud kohas.
  • Ole raudtee ületamisel tähelepanelik, tõsta pilk nutiseadmelt ja eemalda kõrvast klapid.
  • Kui kuuled või näed rongi lähenemas, siis anna sellele teed.
  • Lisaks tõkkepuu ja foori jälgimisele, veendu ka ise, et rongi ei tule.

Soovitused sõidukijuhtidele:

  • Suhtu austusega tõkkepuusse ja foori ning ära eira märguandeid. 
  • Punase fooritule ajal ei tohi raudteed ületada. Ka siis mitte, kui konkreetsel ülesõidul ei ole tõkkepuud.
  • Tõkkepuuta ja foorita ülesõidul vaata mõlemale poole ja veendu, et rongi ei ole tulemas.
Tagasi üles