Maailm liigub selles suunas, et tasuta ühistransporti on 5–10 aasta pärast rohkem, mitte vähem, tõdes Tallinna linnapea Taavi Aas.
Aas kutsub omavalitsusi tasuta ühistransporti valima
«Kui Tallinnas tasuta ühistranspordi teemaga alustasime, pidasid kõik seda ilmvõimatuks ja räägiti aina sellest, kuidas kogu süsteem kukub kokku,» ütles linnapea ja lisas, et reaalsus on vastupidine. «Tasuta ühistransport Tallinnas on end igati õigustanud ja Tallinna kogemus näitab, et üleminek tasuta transpordile on andnud võimaluse säilitada ja isegi suurendada investeeringuid.»
Aas lisas, et kutsub ka teisi omavalitsusi ja maakondlikke ühistranspordikeskusi valima oma elanikele tasuta sõiduvõimalus, sest riik on andnud selleks kõik võimalused.
Eesti Linnade ja Valdade Liidu juht, linnapea Aas tõdes, et tasuta ühistransporti on kasutatud ja kaalutud mitmes linnas. «On mitmeid näiteid regioonipõhistest tasuta ühistranspordi lahendustest, näiteks Põhja-Prantsusmaa sadamalinnas Dunkerque's pole tasuta ühistransport mitte üksnes linnas, vaid ka ümbritsevas maakonnas.»
Aas toonitas, et tasuta transport on Eesti tingimustes sotsiaalne meede, mis jätab raha rohkem kätte esmajoones neile, kelle sissetulekud väiksemad. Samas on Eestis ka pealinnast kaugemal elamine sisuliselt faktor, mis paneb inimese mitmeti raskemasse olukorda. Tööjõu mobiilsuse tagamise puhul on oluline, et inimesed ei loobuks tööd otsimast kaugemal, sest sõit ei tasu ära.»