Galerii: seadusega keelatud happy hour elab oma elu edasi (2)

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kuid kahtlemata leiab alkoholipakkumisi stiilis 2=3 Tallinna vanalinnas oluliselt vähem kui enne seadusemuudatuse jõustumist.

Mitmel pool vanalinnas kohtab Iiri pubi Mad Murphy's silte, mis happy hourit lubavad. Kui aga pubi teenindajalt lubatud happy houri kohta küsisime, vastas ta, et seda pole. «Ei tohi ju!» teatas ta kindlalt.

Teenindaja ütles, et pubi ukse juurest ja seest korjati sildid ära, kuid tõdes, et vanad ammuunustatud sildid võivad mõne vanalinna maja seinal veel alles olla.

Nimeta baari eest enam happy houri tahvlit ei leia. Päev varem oli Eesti Päevalehes tahvlist pilt ilmunud ja see kästi seejärel maha võtta. Ukse kõrval seisnud tahvel lubas happy hourit tööpäeva lõpus kella viiest seitsmeni.

Küll aga on Nimeta baaris endiselt olemas joogisoodustus naistele: kaks kokteili ühe hinnaga. Ja uksest sisse minnes on silt, mis lubab koguni «happy two hours»-it. Ehk seda sama, millele viitav suur tahvel keelu tõttu ära tõsteti.

Lisaks kohtab muidki nüüdsest keelatud soodustusi - näiteks et kolm õlut kahe hinnaga või prae kõrvale saab tasuta õlle.

8) Keelatud reklaamina käsitatakse:

 2) kauba või teenuse müügiks pakkumisel ja müügil alkoholi tasuta või tavapärasest jaemüügihinnast madalama hinnaga saamise võimalust;

 3) alkoholi ostmisel kauba või teenuse tasuta või tavapärasest jaemüügihinnast madalama hinnaga saamise võimalust;

(reklaamiseaduse paragrahv 28)

Trahvi ülemmäär reklaamiseaduse rikkumise korral hakkab juriidiliste isikute puhul olema 50 000 eurot. Järelevalvet teeb tarbijakaitseamet, mis ei ole nädala jooksul ühtegi kaebust saanud.

Reklaamiseaduse muudatused jõustusid läinud reedel, 1. juunil. Varasemate piirangute kõrval keelustati täielikult alkoholi välireklaam ja reklaam sotsiaalmeedias ning piirati veelgi alkoholireklaami televisioonis, raadios ja ajakirjades.

1. juunist jõustunud olulisemad muudatused:

  • alkoholireklaamides lubatakse edaspidi edastada vaid neutraalset teavet, välistatud on inimeste näitamine, atmosfääri kirjeldamine ja lugude jutustamine;
  • keelati alkohoolsete jookide välireklaam;
  • keelati alkoholireklaam sotsiaalmeedias, v.a alkoholikäitleja kontol ja kodulehel;
  • reklaamipiirangut raadios ja televisioonis pikendati kella 21-lt 22ni;
  • keelati alkoholireklaam ajakirjade lisaväljaannete esi- ja tagakaanel;
  • keelati happy hour ehk võimalus pakkuda mingitel tundidel alkoholi tavapärasest soodsamalt.
Kommentaarid (2)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles