Velotakso juht uutest reeglitest: sajaeurone trahv poleks hullu, sest teenin neli sotti päevas (8)

Sander Punamäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tallinna Kesklinna linnaosavalitsus üritab vanalinnas vohavat jalgrattatakso äri korrastada määrustega, mis alaealisi, mootorsõiduki lubadeta ja kehtiva karistusega inimesi turiste sõidutama ei luba. 

Tallinna vanalinna jalgrattatakso äris on üle kümne aasta valitsenud anarhia. Sisuliselt võis jalgrattataksojuhiks hakata igaüks. Nüüd on Tallinna linnajuhid mõelnud välja plaani, kuidas velotaksode tegutsemist seadustada.

Kaks kuud turiste vedanud Daniel ütles, et juulis ta ilmselt enam oma tööd teha ei saa. «Ma saan aru, et tuleb olla täisealine, aga ma ei mõista, miks peab olema B-kategooria juhiluba. Ma tahan saada vastuseid!» ütles Daniel. Ta lisas, et paljud tema kolleegid on alaealised ning ka neil tuleb taksoärist lahkuda. Tegelikult nõuab uus määrus, et juhil oleks mootorsõiduki juhiluba - seega piisab ka A1-kategooria mootorratta lubadest.

Tallinna Kesklinna linnaosavanema Vladimir Sveti hinnangul pole uued reeglid liiga karmid. «Tallinna linna eesmärk ei ole kottida ja karistada neid, kes tutvustavad linna ja teevad oma tööd ausalt. Aga praegu ju ükski reegel neile ei laiene. Uued reeglid püüavad lihtsalt korrastada turgu ja kaitsta liiklejate huvisid, aga ka velotaksojuhtide ja nende klientide huvisid,» ütles Svet.

Daniel rääkis, et tegelikult ei pruugi uus määrus neid tänavatelt minema peletada. «Kui trahv on sada eurot, siis see pole hullu. Ma teenin ausalt umbes 400 eurot päevas, vahel rohkem ja vahel vähem. Kui trahv oleks 4000 eurot, siis oleks probleeme,» ütles ta. Nõuete mittetäitmise eest saab juhile määrata 100 kuni 4000-eurone trahv.

Eraldi nõuded hakkavad kehtima ka velotaksojuhtide sõiduvahenditele. Näiteks peavad neil suunatuled, signaalkellad, pidurid ja turvarihmad. Samuti on keelatud ilma vastava kooskõlastuseta lisada velotaksodena kasutatavatele sõidukitele täiendavaid heli- ja valgustusseadmeid.

Munitsipaalpolitsei Ameti avalike suhete peaspetsialist Meeli Hunt täpsustas, et teenindajakaarte väljastab MUPO, mitte linnaosavalitsus. «See, et Svet räägib, ei tähenda, et tema linnaosa neid väljastama hakkab,» ütles Hunt.

Alates pühapäevast peab igal jalgrattataksojuhil olema teenindajakaart, mis tuleb taotleda munitsipaalpolitseist. Selle saamiseks on kolm tingimust. Esiteks peab velotaksojuht olema täisealine. Teiseks peab tal olema ükskõik millise mootorsõiduki juhtimise õigus. Ja kolmandaks peab tal olema hea maine. Hea maine tähendab praegusel juhul seda, et velotaksojuhil ei ole kehtivaid karistusi joobes sõidukijuhtimise, lubatud sõidukiiruse ületamise või illegaalse sõitjateveo korraldamise eest.

Eraldi nõuded hakkavad kehtima ka velotaksojuhtide sõiduvahenditele. Esiteks ei tohi nende püsinimivõimsus ületada 0,25 kilovatti ja nende suurim lubatud laius on 1,25 meetrit. Neil peavad olema suunatuled, signaalkellad, pidurid ja turvarihmad. Samuti on keelatud ilma vastava kooskõlastuseta lisada velotaksodena kasutatavatele sõidukitele täiendavaid heli- ja valgustusseadmeid.

Velotakso juht on kohustatud omama klientide teenindamiseks piisavalt vahetusraha, sõitma sihtkohta sõitja soovitud teed mööda, välja arvatud juhul kui tegemist on jalakäijate alaga. Juht peab teavitama sõitjat teenuse hindadest ja ütlema sõidu umbkaudse hinna, peab järgima liiklusseaduse nõudeid ja andma sõitjale teenuse eest tasumisel kviitungi.

Kommentaarid (8)
Copy
Tagasi üles