PPA pikendab septembrist Tallinna teeninduste lahtiolekuaega (2)

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Järjekord PPA Tallinna Tammsaare tee teenindussaalis.
Järjekord PPA Tallinna Tammsaare tee teenindussaalis. Foto: Eero Vabamägi

Politsei- ja piirivalveamet (PPA) pikendab septembrist kahe tunni võrra Tallinna teenindussaalide lahtiolekuaega. Alates 3. septembrist on Tammsaare tee ja Pinna tänava teenindus avatud esmaspäevast neljapäevani õhtul kella 19ni ning reedel kella 17ni.

«Dokumenditaotlejaid on nii palju, et järjekorrad venivad talumatult pikaks. Seetõttu otsisime lisavahendeid ning otsustasime pärast erinevate võimaluste kaalumist pikendada teeninduste lahtiolekuaega ja avada augusti lõpus Tallinna kesklinna politseijaoskonnas ühe täiendava teeninduspunkti dokumentide väljastamiseks,» sõnas siseminister Andres Anvelt.

Anvelt peab vajalikuks kiirendada ka e-keskkonna valmimist, et lisaks ID-kaardile saaks elektrooniliselt taotleda passi ning ka relvaluba ja muid dokumente.

PPA Tallinna teenindused töötavad praeguseks täisvõimsusel, ent dokumenditaotlejate suure hulga tõttu ületab keskmine ooteaeg jätkuvalt eesmärgiks võetud poolt tundi. Kõige pikem on ooteaeg lõuna ajal.

PPA peadirektori Elmar Vaheri sõnul on PPA pikemaajaline eesmärk, et pool tundi oleks teenindustes mitte keskmine, vaid maksimaalne ooteaeg.

«Pooletunnine keskmine järjekord tähendab seda, et tipphetkel võib ooteaeg olla ikkagi näiteks poolteist tundi. Selleks, et tulevikus ei peaks keegi PPA teeninduses ootama üle poole tunni, jätkame e-teeninduse ja kullerteenuse arendamist. Soovime, et lisaks ID-kaardile saaks tulevikus e-teeninduses tellida ka passi ning oleks võimalus dokumendid kullerteenusega koju tellida. Selleks vajame IT-arendusi, milles toetume oma partnerile siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskusele (SMIT),» lisas Vaher.

Lisaks augusti lõpus Tallinnas kesklinna politseijaoskonnas avatavale teeninduspunktile töötab juba alates aprillist kahel päeval nädalas (kolmapäeviti ja neljapäeviti kell 10-16) teeninduspunkt Keila konstaablijaoskonnas, kust samuti juba taotletud dokumendi kätte saab.

PPA Tallinna teeninduste lahtiolekuaja pikendamine kahe tunni võrra eeldab nii täiendavate klienditeenindajate värbamist kui ka ületunde praegustelt töötajatelt. Hinnanguliselt on lahtiolekuaegade pikendamise kulu ligi 600 000 eurot aastas.

Eestis toimub dokumentide vahetamine tsüklitena. Sel ja järgmisel aastal on dokumenditaotluste arv kõige suurem ning hakkab alates 2020. aastast langema. ID-kaardi ja passi taotlusi on sel aastal esitatud varem prognoositu piires, kuid oodatust oluliselt rohkem on kasvanud ajamahukate menetluste arv, näiteks viisa ja elamisloa taotlemine ning lühiajalise töötamise registreerimine.

2018. aasta esimesel poolaastal langes kõige suurem kliendikoormus Tallinna teenindustele, kus käisid ligi pooled klientidest. Varasematel aastatel on Tallinna osakaal olnud väiksem ning teisi Eesti teenindusi kasutati dokumentide taotlemiseks rohkem.

PPA tegi juunis palju ümberkorraldusi, et Tallinna teenindustes ooteaega lühendada (näiteks käivad abis klienditeenindajad teistest prefektuuridest), mille tulemusel on Pinna tänava teeninduse 24 teenindusletist iga päev töös 22–24 ja Tammsaare 35 teenindusletist 33–35.

Eelmisel nädalal oli Tammsaare teeninduses keskmine ooteaeg 28 ja Pinna teeninduses 37 minutit. Kõigi Eesti teeninduste peale kokku oli keskmine ooteaeg 17 minutit.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles