Linnavõim peab Lasnamäe trammiliini vältimatuks

Urmas Seaver
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prantsuse firma Systra välja töötatud uute trammiliinide projekt.
Prantsuse firma Systra välja töötatud uute trammiliinide projekt. Foto: Postimees.ee

 Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli jaoks on mõistetamatu, miks ei pea eurorahasid jagav majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Lasnamäe trammiliini projekti piisavalt põhjendatuks.

Mutlile jääb arusaamatuks, miks ei soovi riik anda eurorahasid vähemalt 120 000 inimese igapäevaelu puudutavale projektile, mis pealinna terviklikku arengut silmas pidades oleks vältimatu samm, teatas Raepress.

«Ei sooviks siinkohal hakata spekuleerima selle üle, kas otsus lugeda Lasnamäe trammiliini rajamine ebapiisavalt põhjendatuks langetati poliitilisel kaalutlustel, kuid kindel on see, et Lasnamäe trammiliini vajalikkust saab põhjendada ka vaid üheainsa argumendiga, milleks on tõsiasi, et Lasnamäel elab üle veerandi Tallinna üle 400 000st elanikkonnast,» selgitas Mutli.

Abilinnapea sõnul on igati mõistlik rajada sinna modernne trammiliin kui üks eriti keskkonnasõbralik ühistranspordiliik. «Pealegi, Lasnamäe on omal ajal projekteeritud ja ehitatud sellise arvestusega, et põhiliseks ühistranspordivahendiks elanikele saab olema just tramm,» lisas ta.

Tallinn taotles sellel aastal riigilt Lasnamäe trammiliini rajamiseks ligi neli miljardit krooni, kuid taotlus jäeti rahuldamata, mistõttu on projekti realiseerumise täpsem ajakava lahtine. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul ei ole nimetatud trammiliini loomine piisavalt põhjendatud ning seetõttu on vaja lisauuringuid.

Ministeerium annab linnavalitsusele Euroopa Liidu tehnilise abi raames 500 000 eurot Tallinna trammiprojekti uuringuteks ja eelprojekti koostamiseks. Linn annab omalt poolt uuringuprojektile oma eelarvest üle miljoni krooni lähteülesande loomiseks ja tõlkeks.

«Huvitav on veel ka asjaolu, et alles selle aasta märtsis soovitas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Tallinnal trammiprojektiga edasi minna, kuna keskkonnasõbralik ühistransport olevat riigi prioriteet. Täna peame aga kurvastusega tõdema, et riigi jutt ja tegevus ei käi küll kuidagi käsikäes,» lisas Mutli.

Seniste arvestuste kohaselt kujuneks trammiliini kogumaksumuseks 3,21 miljardit krooni, peale trammitee kuluks see ka Lasnamäele trammidepoo ehitamiseks ja nüüdisaegsete trammide soetamiseks. Uue trammiliini rajamine lihtsustaks ja muudaks odavamaks trammivõrgu edasise laiendamise lennujaama ja Mustamäe poole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles