Tallinna poliitilised jõud kemplevad bussijuhtide palkade pärast (1)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pool aastat enne valimisi tahavad erakonnad üksteise võidu bussijuhtide palku tõsta.
Pool aastat enne valimisi tahavad erakonnad üksteise võidu bussijuhtide palku tõsta. Foto: Mihkel Maripuu

Kui Tallinna linnapea Taavi Aas väitis teisipäeva hommikul, et sotsiaaldemokraadid on vastu trammi- ja bussijuhtide kolmeprotsendilisele palgatõusule ja soovivad seda edasi lükata, siis Tallinna linnavolikogu sotsiaaldemokraadist liikme Anto Liivati sõnul soovivad sotsid hoopis lisaraha ühissõidukijuhtide palgakasvuks.

Liivat kritiseerib linnavalitsuse plaani lükata tulevikku koolide renoveerimine, tõsta lasteaia kohatasu ja huvikoolide õppemaksu ning suurendada bussi-, trolli- ja trammijuhtide palkasid vaid kolm protsenti. Sarnaselt varasematele aastatele peaks transporditöötajate palgad ka käesoleval aastal tõusma kaks korda kiiremini.

Möödunud nädalal toimus Tallinna linnavolikogus lisaeelarve esimene lugemine. Lisaeelarve suuruseks on üle 44 miljoni euro. «Tallinna Linnatranspordi AS-i bussi-, trolli- ja trammijuhid oleks aktsiaseltsi kümnetesse miljonitesse eurodesse küündiva kasumi juures võinud juba ammu oodatud palgatõusu saada. Seejuures võiks see olla palju kõrgem kui linnapea lubatud kolm protsenti või lisaeelarve seletuskirjas nimetatud neli protsenti,» märkis Liivat.

Lisaks põhieelarvega aktsiaseltsile eraldatud 68 miljonile eurole, küsib eelmise majandusaasta enam kui 28 miljoni eurose kasumiga lõpetanud Linnatranspordi Aktsiaselts lisaeelarvest täiendava toetusena veel 367 000 eurot.

«Selmet nõuda aktsiaseltsi uuelt juhilt Deniss Boroditšilt plaani korruptsiooniskandaalidest räsitud ja kesiselt juhitud organisatsioonis tõhususe ja tulemuslikkuse parandamiseks ning transporditöötajate palgatõusuks vahendite leidmiseks, on linnavalitsus otsustanud leida selle raha vaid noorte õpikeskkonna ja -tingimuste arvelt,» väljendas Liivat rahulolematust.

«Sotsiaaldemokraadid toetavad korralikku palgatõusu ühistranspordijuhtidele. Selle raha võiks aga vähemalt osaliselt leida linnatranspordi aktsiaseltsi omavahenditest,» selgitas Liivat. «Tegelikult on linnal olemas vahendid nii transporditöötajate arvestatavaks palgatõusuks kui ka koolide renoveerimiseks. Miks aga tahab keskerakondlik linnavalitsus jätta lapsed ilma korda tehtud koolidest ning tõsta transporditöötajate palku vaid kolm protsenti, jääb mulle arusaamatuks,» lisas Liivat.

Linnavalitsuse nõunik Priit Simson juhtis tähelepanu sellele, et kuigi Liivat räägib, et sotsid pole soovinud bussijuhtide palgatõusu edasi lükata ja soovisid hoopiski rohkem palka tõsta, siis lisaeelarvele esitatud ettepanekutes ei saa see jutt mingit kinnitust.

«Nii on Karl-Martin Sinijärve ettepanekus sõnastatud selgelt: «Transporditöötajate palkasid peaks loomulikult tõstma, see aga ei peaks olema nii suures mahus lisaeelarvest. Täiendav palgatõus tuleks jätta uue aasta põhieelarvesse.» Ja juurde kirjutatud miinus 183 500,» tsiteeris Simson.

Foto: Tallinna linnavalitsus

«Mingit viidet palgatõusu suurusele siin ei sisaldu, küll aga võib sellest järeldada, et 1. oktoobriks kavandatud kolmeprotsendiline palgatõus ei ole neile vastuvõetav. Väiksema tõusu puhul tekib küsimus, kas me saame üldse tõusust rääkida. Sotsiaaldemokraadid kõnelevad ka midagi «täiendavast tõusust uuel aastal», kuid mingeid ettepanekuid pole linn neilt seni kuulnud,» lisas ta.

«Ehk siis: linna seisukoht on, et kolm protsenti oktoobrist ja kuus protsenti uuest aastast, mingeid alternatiivseid numbreid pole sotsiaaldemokraadid seni välja käinud. Linna seisukoht on, et nad võiksid toetada oktoobrikuist kasvu, sest nii on ka TLT ametiühingutega kokku lepitud,» lausus nõunik.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles