Graafik: Tallinna lähedast liiklussõlme ootab ehitusbuum (1)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kanama viadukt
Kanama viadukt Foto: Sander Ilvest

Juba praegu müttavad kopad varavalgest hilisõhtuni Tallinna-Pärnu maanteel asuvas Kanama liiklussõlmes, sest sinna rajatakse Eesti-Soome gaasitrass. Liiklussõlme kõrvale planeeritakse lehtklaasivabriku uusid tootmishooneid.

Harjumaal Kanamale rajatava Balticconnectori gaasi ülekandetoru koosneb kolmest osast: maapealne osa Eestis, merealune osa Soome lahe põhjas ja maapealne osa Soomes. Balticconnectori maapealse osa pikkus Eesti maismaal Kiilist Paldiskini on 55 km ning Soomes Inkoost Siuntioni 21 km. Balticconnectori merealuse osa pikkus Paldiskist Eestis kuni Inkooni Soomes on 77 km.

Eleringi kõneisiku Andres Kärssini sõnul on puurimistööd Kanama liiklussõlmes planeeritud 2019. aasta I kvartalisse, gaasitrassi valmimisaeg on oktoober 2019. Ta lisas, et gaasitorustiku ehitustööde tõttu ei muutu liikluskorraldus Kanamal. «Gaasitorustiku kaitsehülsi paigaldamiseks puuritakse riigimaateede alt läbi, kuid need tööd liiklust suurel määral ei takista, vajadusel piiratakse ajutiselt sõidukiirust ja sõidukite parkimist tööde tsoonis,» selgitas Kärssin.

Gaasitrassitööd Kanama viadukti lähedal.
Gaasitrassitööd Kanama viadukti lähedal. Foto: SANDER ILVEST /

Gaasitoru võimaldab maagaasi kahesuunalist liikumist. 500-millimeetrise nominaalläbimõõduga ja kuni 80-baarise survega toru läbilaskevõime on 7,2 miljonit kuupmeetrit gaasi ööpäevas ehk 0,3 miljonit kuupmeetrit gaasi tunnis.

Samuti tuleb nii Eestisse kui Soome rajada gaasi kahesuunalise voo tagamiseks maagaasi kompressor- ja mõõtejaamad.

Uus tehas

Saue linna ja Pärnu maantee vahelisele alale peaks kerkima W-Glass klaasitoodete tehas. Lehtklassi tootev tehas tegutseb praegu Tallinnas Koplis. Detailplaneeringu eskiisi kohaselt plaanib ettevõte rajada viis kuni kolmekorruselist äri- ja tootmishoonet. Ligipääs hoonetele hakkab olema Kanama-Jõgisoo tee kaudu. Arendaja ehitab välja kergliiklustee, mis hiljem võõrandatakse Saue vallale. Ettevõte ei soovinud oma plaane Postimehele selgitada.

Suured teetööd

Maanteeamet plaanib senise Kanama-Keila lõigu ehitada 2+2 maanteeks, selleks tuleb lammutada senine Valingu viadukt, ehitada Kanama viadukti juurde uus mitmetasandiline liiklussõlm ning piirata Saue linn müratõkkeseinaga.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles