Tallinna Vanasadama ümbrus vajab liikluskorralduse muudatusi

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rekkada tohivad D-terminalist välja sõita vaid Uus-Sadama tänava kaudu.
Rekkada tohivad D-terminalist välja sõita vaid Uus-Sadama tänava kaudu. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna Vanasadama terminalides laevadelt tulevatel autodel on sadama ümbruses keeruline liigelda, mistõttu püüab Tallinna Sadam koos Tallinna linnaga seal liikluskorraldust muuta.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitas, et hiljuti toimus tõesti Tallinna Sadama ja Tallinna linnavalitsuse esindajate nõupidamine, kus sadam tutvustas oma plaane ja arenguid ning üks olulisemaid punkte arutelul oligi liikluskorralduse muutmine Vanasadama ümbruses. Samas lisas ta, et ideid küll on, kuid midagi lõplikku pole veel paika pandud.

D-terminali ümbruses on üks idee lihtsustada autode liikumist Uus-Sadama ristmikult terminalini, praegu on seal suurtel veokitel keeruline manööverdada.

Seda muudatust ei saa aga Harjo sõnul väga kiiresti teha, kuna esialgu tuleb lahendada maade tagastamise küsimused, millega peab tegelema linnaplaneerimisamet.

Muudatused Sadama tänaval

Kiiremini saab aga mingi lahenduse leida Sadama tänava liiklusprobleemile, sest ka seal on autoga keeruline sõita, kui laevad sadamasse saabuvad ning sõidukid linna poole liikuma hakkavad.

Sadama tänaval on praegu kaks teineteisest haljasribaga eraldatud sõidusuunda. Harjo sõnul on üks mõte selline, et jätta Tallinki hotelli poolne tänavaosa ainult teenindavale transpordile ehk taksodele, bussidele ja muudele sellistele sõidukitele. Samuti saaks seal edaspidi ka parkimist senisest paremini korraldada. Kõik teised laevadelt tulevad autod saaksid aga kesklinna poole sõita mööda Sadama tänava seda osa, kus praegu kulgeb liiklus terminalide suunas.

«Pärast seda ümberkorraldust hakkaks liiklus A- ja B-terminali ümbruses toimuma nii, et sadamasse pääseb ühelt poolt Sadamarketi kaubanduskeskust ning linna teiselt poolt,» selgitas Harjo. «See eeldab aga kahe ristmiku ümberehitamist.»

Ta lisas, et transpordiametis on arutatud ka muid variante. See tähendab, et midagi lõplikku ei ole veel paika pandud. Millal uus liikluskorraldus Vanasadama piirkonnas kehtima hakkab, ei osanud Harjo veel öelda. Kõik sõltub sellest, kui suuri ümberehitusi on vaja teha. Selge on aga see, et D-terminali juures läheb rohkem aega, sest seal tuleb esmalt maaküsimused lahendada.

Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp rõhutas, et firma on Vanasadama territooriumil liikluskorraldust niipalju parandanud, kui see võimalik on olnud ning kavatsevad ka tänavu veel midagi ära teha. Võrreldes mõne aasta taguse ajaga on olukord oluliselt paremaks läinud.

Liiklus sujuvamaks

Ta tõi näite, et D-terminalis on kõik laevadelt maha sõitnud suured veokid suunatud Uus-Sadama tänavale, Lootsi tänava kaudu need linna sõita ei tohi. See muudatus on mugavamaks teinud sõiduautode liikumise. Terminalide juurde on veoautodele rajatud ka ooteplatsid, kus rekkad saavad vajadusel oodata, kuni liiklus rahulikumaks läheb.

Ratassepa sõnul ongi Tallinna Sadama peamine eesmärk tagada Vanasadamas autode, busside ja inimeste võimalikult sujuv liikumine, kui laevad sisse tulevad. Ta märkis, et eks ummikud tekivad sel ajal paratamatult, kuid need on lühiajalised. Firma tellis ka sõltumatu uuringu, mis näitas, et sadamast tulevad sõidukid mõjutavad ümberkaudsete tänavate üldist liikluspilti väga vähe.

«Kui tahame liikluskorraldust sadama ümbruses veelgi parandada, siis tuleb teha kapitaalsemaid ümberehitusi ristmikel ning rajada uusi teid, aga selleks on vaja juba linnaga tihedalt koostööd teha,» ütles Ratassepp.

Kevadel saavad Tallinna Sadama ja linnaametite esindajad uuesti kokku, et plaanid juba täpsemalt paika panna.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles