Tallinna liiklusolusid kajastavad andmed uuenevad veebis kord minutis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Olukord Tallinna ristmikel neljapäeva õhtul kell 17.18
Olukord Tallinna ristmikel neljapäeva õhtul kell 17.18 Foto: seire.tallinn.ee

Tallinna 11 ristmikule on paigaldatud andurid, mis loendavad pidevalt sõidukeid. Nutitelefonides ja arvutites uuenevad liikluse olukorda kajastavad andmed kord minutis ning arendustööd süsteemi täiustamisel jätkuvad.

Tallinlased võivad kas arvutiekraanilt või oma nutitelefonist vaadata, milline linna ühel või teisel põhiristmikul olukord parajasti on. Selleks tuleb toksida sisse aadress http://seire.tallinn.ee/. Kui noolekesed on ekraanil rohelised, kulgeb liiklus selles paigas sujuvalt. Kollane nool annab tunnistust liikluskoormuse kasvamisest ristmikul ning punase noole nägemine peaks sõidukijuhte hoiatama ummikutest.

Loendurid üles pannud ning kogu süsteemi arendava firma Signaal projektijuht Sulev Sirkel ütles Postimehele, et nutitelefonis või arvutiekraanil saab praegu linna 11 ristmiku liiklusvoogude suurust tõesti jälgida, kuid projekt on alles algstaadiumis. Tõenäoliselt mai teisel poolel jõutakse arendustegvusega niikaugele, et ristmike infot on igal inimesel mugav kasutada.

Sirkel rõhutas, et vastavalt Tallinna transpordiameti korraldatud riigihanke tingimustele pidi Signaal esimeses etapis paigaldama märtsi lõpuks ristmikele andurid ja hakkama liiklusandmeid koguma ning seda praegu ka tehakse. Teises etapis tuleb häälestada ning lihvida spetsialistidele mõeldud päringuid, aga ka tavainimeste jaoks loodud võimalusi.

«Tegelikult on pilt nutitelefoni ekraanil ikkagi hetkeseis,» ütles Sirkel. «Ennustust, mis ühel või teisel ristmikul veerand tunni pärast juhtuma hakkab, ei ole võimalik anda.»

Ta lisas, et hanke tingimuste järgi oligi kogu süsteemi põhieesmärk anda pikaajalisi andmeid spetsialistidele, kes saaksid nende põhjal erinevaid analüüse teha ja otsuseid vastu võtta.

Sirkeli sõnul oli ta ka ise proovinud erinevaid päringuid ning sealt tuli välja, et võrreldes 1. maiga erines liikluse olukord Tallinnas pühadejärgsetel argipäevadel täiesti drastiliselt – autode arv põhiristmikel oli kaks korda suurem. Samuti selgus, et kui tööpäevadel on tipptunnid hommikuti ja õhtuti, siis nädalavahetusel keskpäeval.

Signaali juhatuse esimees Ats Tamm mainis, et andurid peavad ristmikel tuvastama viit erinevat sõidukiliiki, kuigi kolmest täiesti piisaks. Hanke tingimused olid sellised, et transpordiamet andis ette rahasumma ning võitjaks tunnistati firma, kes suutis 405 000 euro eest kõige rohkem ristmikke anduritega varustada. Kuna viie sõidukiliigi eristamise andurid olid kallid, siis tuligi piirduda vaid 11 ristmikuga.

Tallinna transpordiameti arenguosakonna projektijuht Tiit Laiksoo mainis, et kuu ajaga on ristmike kohta andmeid kogutud küll, kuid neid on veel liiga vähe, et korralikku pikaajalist analüüsi teha.

Laiksoo sõnul piisab Tallinna Tehnikaülikooli teadurite hinnangul praegu 11 ristmikust. Kui aga analüüs näitab, et süsteem ennast õigustab ja linn raha leiab, siis võidakse ristmikke veel juurde võtta. Viie erineva sõidukiliigi tuvastamise vajadus tuleneb aga Euroopa Liidu nõuetest, kuna samasuguseid andmeid kogutakse ka teistest riikidest ning Tallinn peab esitama vastavat statistikat.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles