Tallinna tänavatele on pandud juba 24 tonni plastikut

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänavate märgistamine.
Tänavate märgistamine. Foto: Toomas Huik

Tallinna tänavate joonimine on täie hooga lahti läinud ning praeguseks on maha pandud juba ligi 25 tonni plastikut ehk umbes 4000 ruutmeetri jagu.

Tänavaid märgistava aktsiaseltsi Signaal juht Ats Tamm ütles Postimehele, et linna transpordiamet on neile teede ja tänavate nimekirja ette andnud ning selle järgi tööd käivadki. Praegu on nimistus 70 – 80 tänavat.

Tallinna kõige laiemal magistraalil ehk Laagna teel on teemärgistuse tegemine juba sisuliselt lõppenud ning järgmise suure tööna on ette võetud Vabaduse puiestee. Ka kesklinn on üks prioriteete.

Tänavate joonimistööd algasid 10. mail ning Tamme sõnul on transpordiamet sel aastal tõesti palju tööd tellinud – praeguse seisuga umbes 200 000 euro eest. Võrreldes eelmise aastaga on kasv kahekordne. Selleks andis võimaluse ka asjaolu, et Signaal kui riigihanke võitja pakkus võrreldes eelmise aastaga umbes 15 protsendi soodsamaid hindu.

Sel aastal märgistatakse Tallinna tänavaid plastikuga, sest värv kulub kiiresti ning sellele ei ole mõtet raha kulutada. Kõige suurem tööde maht on Tamme sõnul Lasnamäel, kesklinnas ja Nõmmel, aga ka mujal linnas uuendatakse tänavamärgistust. Augustis on põhitöö koolide juurde jäävate ülekäiguradade märgistuse värskendamine.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa ütles, et tänavu saab linna tänavatele plastikut maha panna 40 000 ruutmeetrit.

«Termoplastikut eelistame seetõttu, et see kestab mõnes kohas kuni kolm aastat, värvi tuleb aga tihti uuendada,» selgitas Rüütelmaa. «Laagna tee tegime esimesena seetõttu, et Peterburi teel käib remont ning sealne liiklus on suures osas suundunud Laagna teele. Pealegi on seal mõlemas suunas kolm sõidurada ja lubatud sõidukiirus 70 kilomeetrit tunnis, mistõttu oli seal uue märgistuse järele karjuv vajadus.»

Tänavate joonimist tehakse valdavalt öösiti, kui ilm vähegi seda lubab.

«Kui päeval seda tööd teha, siis on autojuhid pahased, aga kui jooni pole, siis on nad jälle pahased,» ütles Rüütelmaa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles