Eile palju kõneainet andnud bussirada Narva maanteel ei jää ainsaks, selliseid piiranguid kehtestatakse Tallinna liikluses lähiajal veel mitmeid.
Bussiradasid kavandatakse veel mitmele magistraaltänavale
«Plaanis on anda trammidele prioriteet Pärnu maanteel mõlemas suunas Vabaduse väljakust kuni Pärnu maantee viaduktini. Seal hakatakse trammiteed rekonstrueerima ja kui tööd on lõppenud, siis see liiklusruum jääb ainult ühissõidukitele ja seal hakkavad sõitma uued Hispaania trammid,» rääkis transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa. Ehk siis rajad, kus seni said lisaks trammidele sõita ka autod, muutuvad vaid trammiradadeks.
Veel on kavas teha ühissõidukirada Paldiski maantee linnast väljuval suunal hipodroomist kuni Audi keskuseni, kus see ühendatakse juba olemasoleva bussirajaga. Järgmine projekt on ilmselt Sõpruse puiestee, kus on hommikuti probleeme alates Tihase tänavast. Tehakse ühissõidukirada Endla tänavasse, sealt edasi Kaarli puiesteele ja Estonia puiesteele, kust see ühendatakse Gonsiori tänava otsaga kuni Laagna teeni välja.
«Põhimõtteliselt saab ühissõiduk perspektiivis eelisõiguse mööda seda liini läbi kesklinna,» nentis Rüütelmaa. «See on paratamatu, sest autosid on nii palju, et kõik ei mahu tänavatele ära ja me peame andma eelisõiguse ühissõidukitele,» lisas ta.
Rääkides Narva maantee vastsest bussirajast, ütles Rüütelmaa, et see ei olnud kindlasti ühe ametniku suvaline ega läbimõtlemata otsus. «Sellise liikluskorralduse kehtestamine, kus ühissõidukitele antakse eelisõigus, ei ole ühe või kahe inimese otsus. Seda on transpordiameti komisjonides mitu korda põhjalikult arutatud ja vaetud. Ja on arutatud ka Tallinna Autobussikoondise esindajatega. Just bussijuhid, kes on ühes või teises kohas korduvalt koos autojuhtidega liiklusummikutesse sattunud, on probleemidele tähelepanu juhtinud. Kui kõik oleks sujunud ja olnud suurepärane, siis suurepärast ja sujuvat liikluskeskkonda ei oleks ju keegi muutma hakanud,» rääkis liikluskorraldaja.