Transpordiamet loobus vanalinna liiklust piiravatest kivituvidest

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiljuti oli Aia tänava lõpus autode läbisõitu takistamas kivituvi.
Hiljuti oli Aia tänava lõpus autode läbisõitu takistamas kivituvi. Foto: Toomas Huik

Väike-Karja tänava Pärnu maantee poolses otsas sissesõitu takistavad tuvikujulised betoontõkked jäävad oma kohale, Aia ja Rataskaevu tänavatelt on seal veel hiljuti läbipääsu tõkestanud betoontuvid tänaseks kadunud.


«Autojuhid, kes olid harjunud kogu aeg Aia ja Rataskaevu tänavalt läbi sõitma, sikutasid need tuvid lihtsalt tee pealt kõrvale, nii et nende hoidmisel ei olnud seal sügavat mõtet. Väike-Karja tänaval on asjad koos päästeametiga üle vaadatud ja sealt pääsevad politsei ja kiirabi täna läbi. Meil oli ka päästeametiga nõupidamine, kus me kõik asjad üle vaatasime. Päästjate põhiline nõue oli see, et kivituvid ei oleks maa külge kinnitatud,» rääkis transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.

«Vaatasime üle, et mis on need põhikriteeriumid, mida tuleb täita selleks, et ka suured paakautod igalt poolt läbi mahuksid. Ja edaspidi arvestame tuvide paigaldamisel nende parameetritega. Aga praegu pole plaanis rohkem vanalinna rohkem betoontõkkeid paigaldada,» lisas ta.

Kui mujal lükkasid autojuhid kivituvid lihtsalt teelt eest ära, siis Väike-Karja tänava jäid need paigale ilmselt seetõttu, et see koht on linna turvakaamera vaateväljas. «Tulevikus saavadki ilmselt just kaamerad vanalinna liiklusrikkumiste tõkestamise peamisteks vahenditeks. Kui keegi sõidab keelatud ajal kaamera alt läbi, siis tuleb talle postiga trahvikviitung koju,» lausus Rüütelmaa.

Selleni läheb siiski ilmselt veel aega. Sel aastal on esimesed kaks kaamerat paigaldatud Taksopargi ristmikule. «Kui need kaamerad käima saame, siis vaatame edasi. Praegu on need kaamerad endiselt statistika tegemise režiimis. Kui selleks Euroopa rahad anti, siis oli ka selline nõue, et kõigepealt tuli teha vaatlus, et kui palju on rikkumisi ilma kaamerata. Järgmine vaatlus on siis, kui kaamerad on üles pandud. Ja kolmas vaatlus tehakse siis, kui rikkujaid juba reaalselt trahvitakse. Selleks, et võrrelda ja analüüsida, on meil vaja saada kolmed erinevad andmed. Nii et näiteks aasta pärast saan teile juba väga täpselt öelda, milline on Taksopargi ristmikule paigaldatud kaamerate kasutegur,» rääkis liikluskorraldaja.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles